Zondag 16 april:
09.30 uur: ds. J. Holtslag, bediening Heilige Doop
18.30 uur: ds. E. Terpstra, Bunschoten

In de morgendienst zal de Heilige Doop bediend worden aan Aagje Korevaar, dochter van Maarten en Tanja Korevaar (Wilhelminalaan 35, 3381 BN). Wilt u in de voorbede de dopeling en haar doopouders gedenken?

In de lijdensweken hebben we met elkaar gelezen uit het Evangelie naar Mattheüs. Deze zondag lezen we het laatste gedeelte uit dit bijbelboek. De Schriftlezing is Mattheüs 28:16-20. Het bijbelgedeelte dat bekend staat als het zendingsbevel.

Koffie na de doopdienst:
na de dienst bent u van harte welkom in De Rank. Daar staan dan Bertien Pesselse, Eddy Erkelens en Lisette van Wijnen voor u klaar met koffie, thee of fris.

Sponsorfietstocht 2023, 3 juni:
De Stichting ZendingsOndersteuning Suriname (MAF) organiseert op 3 juni voor de 5e keer een sponsorfietstocht voor het goede doel: Bijbelschool Kamp Weejo in Suriname. Er zijn in de omgeving van Leerbroek 4 routes uitgezet, van ongeveer 55, 80, 115 en 150 kilometer. Voor de mountainbikers zijn er twee routes van 40 en 75 km in de omgeving van Apeldoorn. Meer info over de routes en de startlocaties is te vinden op de website van SZOS. We vragen om minstens € 50 per persoon/gezin te doneren (zelf of via sponsors). Trapt u/jij ook mee voor dit mooie doel? Schrijf snel in: https://supp.to/szos-2023.

Gereformeerde Bond:
sinds de oprichting in 1906 had de Gereformeerde Bond tot doel de Waarheid te verbreiden en te verdedigen in de Nederlands Hervormde kerk. Sinds 2004 voert de GB diezelfde missie uit binnen de PKN waarin zij wil bevorderen dat de kerk zich gebonden weet aan de gereformeerde belijdenis.

Hierin wil zij gemeenten toerusten door advisering over een veelheid van thema’s, toerusting van ambtsdragers, beroepingswerk, studiedagen enz. Om een indruk te krijgen wat de Gereformeerd Bond doet en waar zij zich mee bezighoudt biedt zij gratis een kennismap aan. Een aantal exemplaren liggen a.s. zondag bij de in- en uitgang van de kerk en in de Rank.

Gebedskring: Op D.V. dinsdag 18 april komen wij weer bij elkaar. Van harte welkom om 20.15 uur in zaal 2 van De Rank om mee te bidden voor kerk (werelwijd) en samenleving.

Naar House: zaterdag wordt er van 19:00 tot 22:00 geëvangeliseerd bij het Klokgebouw in Eindhoven. Hiervoor wordt gebed gevraagd en tegelijkertijd is het een aanmoediging om ook (een keer) mee te gaan. Het blijde nieuws dat Jezus is gestorven en opgestaan, zoals we met Pasen gevierd hebben, mogen we ook daar delen. Meer info bij Joop Troost

Kopij ‘Zaaier’: ‘De Zaaier’ zal i.v.m. de meivakantie op vrijdag 28 april a.s. niet verschijnen. Wilt u hier rekening mee houden met het aanleveren van kopij voor 2 weken. Graag kopij uiterlijk maandagavond 17 april vóór 18.00 uur mailen naar zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399)

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 1) Diaconie  2) Kerk.

Zendingsbussen: De opbrengst van de zendingsbussen in maart en april is bestemd voor maaltijden en bijbels onderwijs voor Roma-kinderen in Oost-Bulgarije.

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst bellen naar Philip de Koning (tel. 06-53425019) ochtenddienst en avonddienst.

Gastheer/Gastvrouw: 16 april ochtend: Gerwold Verspui en Annemarie den Uil;  avond: Theo Terlouw en Joop Troost.

Wegbrengen Bloemengroet: 16/4 Fam. Kemkes-Muilwijk; 23/4 Fam. Schep-de Jong.

Crèche 0-3 jaar:16/4 Sija Kersbergen, Marieke de Ruiter, Hadassa van Zuthem en Floortje Bood; 23/4 Jolanda Kamphuis, Imke van Houwelingen, Hanna de Kuiper en Jasmijn in ’t Veld.

Bijbelcrèche: 16/4 Christine Vink, Joas Verspui en Lotte den Besten; 23/4 Willise van der Vlies en Lilian van Wijnen.

Meeleven: Nico Zwijnenburg (Marlotstraat 23, 3381 CD) is afgelopen maandag geopereerd, de operatie is goed gegaan en hij mocht diezelfde dag nog naar huis. We danken God voor deze zegen en bidden voor het verdere traject.

Dhr. J. Tukker (Peursumseweg 16, 3381 KW) is vorige week dinsdag opgenomen in het ziekenhuis met hartklachten, hij is afgelopen vrijdag weer thuisgekomen. We bidden hem en zijn familie Gods zegen en nabijheid toe in deze spannende tijd.

Cees van Vianen (Marlotstraat 27, 3381 CD) is dv. afgelopen donderdag geopereerd aan de stent voor zijn hart. De stent is verlengd. We bidden om een gezegend herstel!

Vanuit de pastorie: Hoewel het weer deze dagen nog per dag lijkt om te slaan, is echt weer te merken dat we in een periode van meer zon en langere dagen zijn beland. Voor velen een reden om ook weer meer in de buitenlucht te vinden te zijn. Laten we bij het genieten van de schepping in deze dagen, onze schepper ook niet vergeten!

Hartelijke groeten, Ds. J.H. Menkveld

Meeleven: Hoewel we allemaal mensen van de dag zijn, leeft een aantal gemeenteleden op de grens van het aardse leven. Vanuit het geloof mogen we weten, dat je er dan bijna bent door het heilswerk van Jezus Christus. Zijn sterven aan het kruis en de opstanding uit de dood. Laten we volharden in het gebed voor oudere en zieke gemeenteleden.

Uit de pastorie: Dankbaar kijk ik terug op de gezegende diensten die we als gemeente hebben gehad. Van belijdenis via Goede Vrijdag naar Pasen en komende zondag zal de Heilige Doop bediend worden. Wat een vreugde. Het past ons om de Heere hiervoor te danken en om te bidden dat de vreugde over Gods heil in ons hart mag blijven. Dat die vreugde aanstekelijk voor anderen zal zijn.