Zondag 19 maart, 5e lijdenszondag
09.30 uur: ds. J.H. Menkveld
18.30 uur: ds. A.H. Groen, Rijsoord

19 maart in de ochtenddienst lezen we uit Mattheus 26: 30-35 en 69-75. Over Petrus die eerst belooft Jezus nooit te verraden en dat uiteindelijk wel drie keer doet. Juist degene die het hardste spreekt, valt ook het hardst door de mand. Wat leren we van Petrus houding en waarvoor waarschuwt het ons?

Break in de week – de Zondagschool:
Ruim 100 jaar! Ja echt, zo lang bestaat de Zondagschool al… Best bijzonder en het geeft aan dat er vast en zeker iets van waarde geleverd cq overgedragen zal worden. “Het heeft blijkbaar bestaansrecht” zeggen we dan… Redenen genoeg om ons (redactie BidW) te mengen in het gewoel en vanuit alle indrukken en opnames een aflevering over de Zondagschool samen te stellen. We duiken kort in de historie, maar kijken vooral mee hoe het verloopt op zondagmorgen, van de voorbereiding die al voor kerktijd start, via limonade en Bijbelles, tot aan het opruimen. We vernemen van de leiding over het waarom c.q. het doel van de Zondagschool en we spreken kinderen en ouders. Al met al komt er best veel aan de orde. Kijk (en geniet) gerust mee! Publicatie op Youtube, het WijzijnHG kanaal, vanaf woensdagavond 22 maart 19:30 uur

Paasmiddag:
Donderdag 23 maart 15.00 uur.  Wanneer u niet in de gelegenheid bent om te komen, kunt u thuis meekijken/luisteren via de livestream of You Tube.

Credo Voorjaarsdiner:
Vrijdagavond 14 april is het zover: de jongeren van JV Credo verzorgen een voorjaarsdiner voor de 65-plussers van de gemeente. Het voorjaarsdiner vindt plaats in zaal 1 van de Rank. U bent vanaf 18:45 uur welkom.

Om 19:00 uur zullen we met de maaltijd starten. We zitten vast aan een bepaald aantal deelnemers,  dus geeft u zich op tijd op bij Hanneke de Koning via mail (voorkeur) of telefoon: hannekedekoning14@gmail.com, tel. 06- 31 07 09 00. Voor de aanmelding hebben we de volgende informatie nodig: naam, adres en evt allergieën waarmee we rekening moeten houden. De avond is gratis, al staat er aan het einde van de avond wel een giftenpot voor de bekostiging van de avond en als bijdrage voor Credo. We zien er naar uit, Credo

Brugklascatechese:
Afgelopen maandag zijn de brugklassers getrakteerd op tompouces. Dit omdat de jaarlijkse uitdaging van 100 euro voor het goede doel gehaald is. Inmiddels staat de teller op 112 euro voor het werk van Sije en Anne Harkema in Kapuna.

Gebedskring:
Op D.V. dinsdag 21 maart komen wij weer bij elkaar. Van harte welkom om 20.15 uur in zaal 2 van De Rank om mee te bidden voor kerk (werelwijd) en samenleving.

Let Op ! Aangepaste tijd!  Verkoop collectebonnen i.v.m. Goede Vrijdag eenmalig verplaatst naar vrijdag 31 maart in de Rank van 18.30 – 19.00 uur.
Online kopen kan ook via de website van de kerk. Voor woensdag besteld, dezelfde week nog in huis!

Kopij ‘Zaaier’:
Graag kopij uiterlijk maandagavond 13 maart a.s. vóór 18.00 uur mailen naar: zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten:
19/3 1. Diaconie   2. Kerk   3. Inventaris en Onderhoud gebouwen.

Zendingsbussen:
De opbrengst van de zendingsbussen in maart en april is bestemd voor maaltijden en bijbels onderwijs voor Roma-kinderen in Oost-Bulgarije.

Kerkauto:
Wilt u gebruik van maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst op zondag 19 maart bellen naar Adriaan Korevaar, (tel. 652172) ochtend- en avonddienst

Gastheer/Gastvrouw:
19/3 ochtend: Frida Bogerd en Rian Faro;
19/3 avond: Hanneke Hakkesteegt en Marijke Dijksman.

Wegbrengen Bloemengroet:
19/3 Ivonne Duijm en Rinie Groeneveld;
26/3 Fam. Glerum.

Crèche 0-3 jaar:
19/3 Margreet Kwakernaak, Alise van Genderen, Noa Terlouw en Evi Overduin.
26/3  Hanneke Hakkesteegt, Karen Holtslag, Naomi de Jong en Anne Holtslag.

Bijbelcrèche:
19/3 Diana Erkelens en Mats Vink;  2
6/3 Eline Boer en Lois Donk.

WIJK OOST & WEST

Bij Nico Zwijnenburg (Marlotstraat 23) is na 4,5 jaar opnieuw blaaskanker geconstateerd. Hij zal op zo kort mogelijke termijn worden geopereerd. We wensen hem hen zijn familie Gods zegen toe en bidden dat hij snel en goed geholpen kan worden in het ziekenhuis.

Huwelijksjubileum:
Op zondag 19 maart hopen Adri en Nel Hoogvliet (van Brederodestraat 40) 25 jaar getrouwd te zijn. Wij feliciteren hen van harte met dit jubileum en wensen hen Gods zegen toe in de jaren die ze nog samen van hem mogen ontvangen.

Vanuit de pastorie:
Kortgeleden hebben we (ds. Holtslag en ds. Menkveld) weer samengezeten voor een tijd voor overleg en bespreking. Het zijn steeds waardevolle momenten van overleg. Goed om te spreken over welke maatschappelijke bewegingen we zien en wat dat betekent voor onze gemeente. Maar ook om praktisch te delen hoe we invulling geven aan het werk in de gemeente en waar we tegen aanlopen. Goed om elkaar zo aan te vullen tot zegen en opbouw van Gods kerk!

Hartelijke groeten,
Ds. J.H. Menkveld & Ds. J. Holtslag