Zondag 28 juli

Zondag 4 augustus

09.30 uur: ds. J. Holtslag

18.30 uur: ds. L. van Wingerden, ‘s Hertogenbosch

Bij de diensten: In de morgendienst maken we een begin met het lezen over de tweelingbroers Jakob en Ezau. Al gaat er aan hun geboorte wel iets vooraf. We lezen dit in Genesis 25 vers 19-21. Daarnaast lezen we Lukas 18 vers 1-8. In beide gedeelten gaat het over bidden en het volharden hierin.

De avonddienst staat in het teken van de terugkomst van kamp Purnode. Zij hebben het op kamp over de Tien geboden. In de dienst zullen we hierover horen, als ook over de verdere activiteiten van deze week. In de prediking sluiten we hierbij aan met het lezen van Johannes 15 vers 9-17. Vanzelfsprekend zal ook het kamplied te horen zijn.

In de morgendienst van zondag 4 augustus lezen we verder uit Genesis 25. Staat in het eerste gedeelte vooral Izak centraal. In het tweede stuk ontmoeten we Rebekka. We lezen Genesis 25 vers 19-26, Maleachi 1 vers 1-5 en Romeinen 9 vers 6-16. In deze dienst zal vooral de waaromvraag de aandacht krijgen.

Gift: Hartelijk dank voor de gift van 20 euro die ds. Menkveld op 10 juli ontving tijdens het werk in de gemeente

Koffie na de dienst: na de dienst op 28 juli bent u/jij van harte welkom in De Rank. Daar staan dan Hannie Prins, Elly en Henk Verspui voor ons klaar met koffie, thee of fris.

Oud papier: op vrijdagavond 2 augustus wordt het oud papier weer bij u opgehaald. De chauffeurs en ophalers voor deze avond zijn Johan Bood, Wim van Wijgerden, Hans de Baat, Mark van Dijk, Jan Meerkerk, Sacha Romeijn, Jan Willem den Uil, Jelmer Bos en Hubert Schippers.

Collectebonnenverkoop:  Elke 1e vrijdag van de maand is er collectebonnenverkoop in de Rank van 18.30 – 19.00 uur.  Bonnen zijn ook online verkrijgbaar via de website.

Kopij “Zaaier”:  In verband met de zomervakantie verschijnt de Zaaier vrijdag 9 augustus voor twee weken. Graag de kopij voor de Zaaier uiterlijk maandagavond 5 augustus a.s. vóór 18.00 uur mailen naar:  zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl.

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer J. Hakkesteegt,  (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-33613749).

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 28 juli 1) Diaconie 2) Kerk.

4 aug: 1) Diaconie, bestemd voor I.Z.B.  2) Kerk   3) Inventaris en onderhoud gebouwen.

Zendingsbussen: Deze zijn in juli en augustus is bestemd voor kerkplanting in Thailand.

Helpende handen bij collecteren: vanwege de schoolvakantie even niet.

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst bellen. Zondag 28 juli kunt u bellen naar H. van den Boomgaard (654930) ochtend- en avonddienst.

Zondag 4 augustus kunt u bellen naar A. Korevaar (652172) ochtend- en avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet: 28-7: Annemarie en Jan Verspuij.  4-8: Marieke en Arie Stam.

Gastheer/Gastvrouw:  Zondag 28 juli: ochtend: Dinella Visser en Anke Büchner.  Avond: Jan en Gerry van Wijngaarden.  Zondag 4 augustus: ochtend: Bartje en Hidde de Boer. avond: Annemarie Verspuij en Marijke Dijksman.

Crèche 0-3 jaar: 28-7: Annemarie Marcus, Renske Donk en Ilvie de Jong. 4-8: Margreet Muijlwijk, Neveen Abo Khalil en Noa Terlouw.

Bijbelcrèche:  28-7: Maartje van Druten en Joas Verspui.  4-8: Dorine Dijksman en Ilvie de Jong.

WIJK OOST/WEST

Bericht van overlijden: Op vrijdagavond 19 juli overleed Aafje Goedhart-Donk in de leeftijd van 93 jaar. Bijna 70 jaar woonde zij aan de Neerpolderseweg 14, waarvan bijna 50 jaar samen met haar man Cornelis Goedhart. Kees overleed in augustus 2005 in de leeftijd van 80 jaar. Na het breken van haar heup eind 2017 werd haar mobiliteit steeds minder. De laatste jaren moest zij diverse malen geopereerd moest worden. In juli 2023 haar brak zij een bovenbeen, waarbij een operatie niet meer mogelijk bleek.  De laatste 2 jaar woonde ze in de Groene Wei (Hof van Giessen-Nieuwkerk 22, 3381JM). De herdenkingsdienst vind 26 juli plaats in de Rank, aansluitend vindt de uitvaart plaats op de begraafplaats aan de C. M. van Houwelingweg in Giessenburg.

Welkom: Als gemeente verwelkomen we A. J. Teunisse als belijdend lid binnen onze gemeente. Arthur heeft drie zonen en woont, met zijn oudste zoon, sinds geruime tijd aan de Giessenlaan 62 (3381 AM) Hij kwam al geregeld naar de diensten. Nu is hij ook officieel overgeschreven naar onze gemeente.

Huwelijksjubileum: Op DV zondag 28 juli hopen Ary Mooij en Astrid Mooij-Huizer (Doetseweg 13 3381KE) hun 25 jarig huwelijksjubileum te vieren. Als gemeente feliciteren we hen van harte en wensen hen Gods zegen over hun huwelijksleven toe.

Meeleven: Vandaag, DV vrijdag 26 juli zal Renske Donk-Vlok, Lijnbaan 17 (3381AS) worden geopereerd. We bidden om Gods zegen over deze operatie en om een voorspoedig herstel.

Vanuit de pastorie: De afgelopen weken mocht ik de jeugdkampen van Bladel en Purnode bezoeken. Wat een prachtige plaatsen om te zijn. Het is mooi om te zien hoe jongeren en leiding samen plezier hebben en genieten van vrolijke activiteiten, maar ook hoe elke dag de Bijbel opengaat en er samen gelezen en geleerd wordt uit Gods woord. De combinatie van die twee poten van de kampen zorgt voor mooie contacten tussen jongeren onderling maar ook met de leiding. Contact gebouwd op een gedeeld geloof en dat is belangrijk want geloven doe je niet alleen!

Na het verschijnen van deze zaaier begint mijn eigen vakantie. Ik hoop even tot rust te komen en te genieten van tijd met Jolien en Isa. U kunt ds. Holtslag in deze weken benaderen voor noodgevallen.

Hartelijke groeten, ds. J.H. Menkveld