Zondag 27 augustus:

09.30 uur:  ds. J.H. Menkveld

18.30 uur:  ds. J. Holtslag

Bij de diensten: Zondagochtend is de tweede preek in de serie werk en geloof. Deze is het thema: werkdruk – zondagsrust. Enerzijds ervaren veel mensen grote werkdruk door deadlines, overuren, targets, maar ook voortdurende verandering, digitalisering enzovoort. Hoe gaan we om met deze druk en hoe helpt het evangelie ons rust te vinden?

In de avonddienst lezen we 1 Korinthe 6:12-20. Een gedeelte dat met de woorden opstanding en seksualiteit is te combineren.

Gemeentedag: op D.V. zaterdag 23 september hopen we met elkaar Gemeentedag te vieren. De ideale dag om elkaar te ontmoeten en het winterseizoen te starten. Het jaarthema is ‘Hou vol!’, dat moet deze dag zeker lukken met het leuke programma dat is gemaakt voor jong en oud.
Opgeven kan via de website: https://hervormdgiessenburg.nl/gemeentedag2023/

Oud papier: op vrijdagavond 1 september wordt het oud papier weer bij u opgehaald. De chauffeurs en ophalers voor deze avond zijn Harm den Toom, Johannes van der Leer, Gerard Kemkes, Dirk Boon, Jaco de Zeeuw, Bastiaan Verspui, Sijmen van der Vlies, Johan de Leeuw en Andries Boer.

Kopij ‘Zaaier’: : Graag uiterlijk maandag 28 augustus a.s. vóór 18.00 uur mailen naar  zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399)

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 1) Diaconie  2) Kerk  3) Inventaris en onderhoud gebouwen.

Zendingsbussen in juli en augustus bestemd voor: duurzame gemeenschapsontwikkeling in Ethiopië.

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst op zondag 27 augustus bellen naar A. Stam (652222) ochtend- en avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet: 27-8: Fam. Bohré. 3-9: Fam. Vonk-van Dam.

Gastheer/Gastvrouw: 27-8: ochtend: Arnella van de Sande en Annemarie den Uil.  Avond: Pim en Tineke Vollmüller.

Crèche 0-3 jaar:  27-8: Marije Dijkgraaf, Annemarie Harrewijn, Willise van der Vlies en Linde Koekoek.  3-9: Lotte van Genderen, Gerdiene Kwakernaak, Esmee in ’t Veld en Fenne den Besten.

Bijbelcrèche:  27-8: Lidia Faro en Hadassa van Zuthem. 3-9: Janneke Verspui en Loïs Donk.

WIJK WEST en OOST

Meeleven: Arnelle van der Sande (van Marlotstraat 1, 3381CD) heeft de afgelopen weken verschillende onderzoeken gehad, na enige twijfel lijkt het nu duidelijk dat de tumor zich beperkt tot haar neus. We danken met haar dat ze voor verdere ziekte bewaart is en bidden voor de operatie die in de komende periode zal plaatsvinden.

Magda van Kolfschoten (hof van Giessen-Nieuwkerk 72) is deze week weer teruggekomen uit het ziekenhuis na een lange en zware kuur. We wensen haar Gods zegen met het herstel na haar thuiskomst.

Corrie Visser (van Marlotstraat 16, 3381CE) is afgelopen donderdag onverwacht opgenomen in het ziekenhuis met een TIA. Het herstel is zeer goed gegaan en ze is vrijdag alweer thuisgekomen. We danken God voor zijn wonderlijke bescherming en bidden om  een zegen over het verdere herstel. Wilt u Cobie en Herman de komende dagen nog wat rust gunnen om verder te herstellen?

Vanuit de pastorie: DV., Deo Volente. Dat wordt nog vaak genoemd bij een datum in de toekomst. Als God het wil. Betekent het. Als God het wil zullen we dan en dan iets meemaken. Het helpt ons bescheiden te zijn over wanneer iets gebeurt en hoe weinig we als mensen daaraan kunnen doen. Wij verwachten ons kindje DV. over ongeveer 11 weken, maar ook dat is niet in onze hand, bij voorbaat vraag ik om uw begrip als ik opeens niet kom opdagen op een onverwacht moment!

Hartelijke groeten, Ds. J. Menkveld