Zondag 12 mei

09.30 uur:  ds. M. Dubbelman, Hardinxveld-Giessendam

18.30 uur:  ds. J. Holtslag, Jeugddienst

Bij de diensten: De avonddienst is een jeugddienst met als thema You only live once. Het is een bekende uitspraak. Hoe vaak krijg je een kans om een tweede keer te leven?  Wanneer je dan maar één keer leeft, maakt het dan uit hoe je leeft? Uiteindelijk ben je maar één keer jong. Dan wil je toch niet iets missen waar later over gepraat wordt. Of ….

We slaan de Bijbel open bij een groot feest. Een volle tent met wel duizend mensen. Daniël 5 vers 1-6.

Verkiezing wijkouderling:  De komende vacature van wijkouderling blijft nog open blijft staan, nadat broeder Wilco Venis te kennen heeft gegeven voor zijn verkiezing tot wijkouderling te bedanken. Voor het vervolg zal geen 3e stemmingsronde meer volgen, zoals al eerder door de kerkenraad besloten.  De kerkenraad zal in een extra vergadering, op donderdag 16 mei, overgaan tot een enkelvoudige kandidaatstelling uit de ingediende namen en broeders hiervoor benaderen die openstaan om dit ambt te vervullen.

We willen u als gemeente oproepen om te bidden om Gods leiding voor de kerkenraadsvergadering van 16 mei, het opstellen van de kandidatenlijst, voor de broeders die benaderd zullen worden en dat deze laatste vacature weer ingevuld mag worden.

Gebedskring: op D.V. dinsdag 14 mei komen wij weer bij elkaar. Van harte welkom om 20.15 uur in zaal 2 van De Rank om mee te bidden voor kerk (wereldwijd) en samenleving.

Opbrengst zendingsbussen: De opbrengst van de zendingsbussen is in de maanden mei en juni bestemd voor het werk van Willem Jan de Wit in Egypte. Willem Jan werkt als docent aan het Theologisch Evangelisch Seminarie in Cairo. Hier worden predikanten opgeleid die hun werk doen onder het christelijke deel van de bevolking. Willem Jan is uitgezonden via de GZB. Wij ondersteunen Willem Jan sinds 2017. Mede dankzij het werk van de GZB zijn er in de laatste jaren nieuwe gemeenten ontstaan en kerken bijgebouwd. Uw steun en gebed zijn van harte aanbevolen.

Enquête focustraject: voor degene die deze nog niet heeft ingevuld een herinnering aan de enquête van het focustraject. Tot uiterlijk 15 mei is dit nog mogelijk; digitaal via de link: https://izb.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_cSXR5sMBypobed0 of de QR-code. Ook kan een papieren versie vanaf de leestafel in de kerk meegenomen worden, of worden aangevraagd bij Adriaan van Houwelingen (Wetering 5).

Kopij “Zaaier”:  In verband met Pinksteren verschijnt de Zaaier vrijdag 17 mei voor twee weken. Graag de kopij voor de Zaaier uiterlijk maandagavond 13 mei a.s. vóór 18.00 uur mailen naar:  zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl.

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399).

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten : 1) Diaconie, bestemd voor S.D.O.K.  2)  Kerk

Zendingsbussen: deze zijn in de maanden mei en juni bestemd voor het werk van Willem Jan de Wit en Egypte.

Helpende handen bij collecteren: 12 mei: Nynke (boven), Thijs en Florian (beneden).

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst bellen. Zondag 12 mei kunt u bellen naar J. Verspuij (06-53784406) ochtenddienst en naar E. Donk (06-34573542) avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet: 12-5: Corrie en Maarten Schep.  19-5: Anneke en Theo Segers.

Gastheer/Gastvrouw:  Dick en Yvonne Muilwijk,  avond: Jeugddienstcommissie

Crèche 0-3 jaar: 12-5: Hanrieke Verspui, Anne-Marie Meerkerk, Berit Donk, Evi Overduin en Annemarie Harrewijn.  19-5: Lydia Korevaar, Jannette Stam, Janiek Lock, Esmee Pierhagen.

Bijbelcrèche:  12-5:  Lidia Faro en Ilvie de Jong.  19-5: Janneke Verspui en Loïs Donk.

WIJK WEST/OOST

Meeleven: Laten we de (ernstige) zieke en de eenzame gemeenteleden niet vergeten in onze daden en gebeden. Dat we voor elkaar tot een hand en een voet mogen zijn.

Huwelijksjubileum: Op DV 16 mei mogen Marrie en Klaas den Uil (Van Brederodestraat 71, 3381 BB) samen met kinderen en kleinkinderen gedenken dat zij 50 jaar geleden in het huwelijk mochten treden. Dankbaarheid voor Gods sparende liefde, met name ook de laatste weken tijdens de ziekte van Marrie en ook voor het feit dat zij weer thuis mocht komen uit het ziekenhuis.

Vanuit de pastorie: We hebben mooie dagen als land gehad waarin we de verjaardag van onze koning mochten vieren en de herdenkingen en vieringen rond 4 en 5 mei. Des te mooier om ons nu op te maken naar Hemelvaartsdag en Pinksteren. De kroningsdag van onze Koning! En de komst van de Heilige Geest onze trooster en inspirator.

Hartelijke groeten, ds. J. Holtslag en ds. J.H. Menkveld