Zondag 14 april
09.30 uur: ds. J. Holtslag
18.30 uur: ds. J.H Menkveld

In de morgendienst lezen we over de aarzeling en twijfel van Thomas om te geloven en de tekenen die nog steeds zichtbaar zijn in het verheerlijkte lichaam van de Heere Jezus. Wat wil dit ons zeggen tot versterking van ons geloof. We lezen Johannes 21 vers 24-31 en Openbaring 5.

Het thema van de preek tijdens de avonddienst is: Waar is Jezus (als ik hem nodig heb)? Aan de hand van zondag 18 van de Heidelbergse Catechismus en Hebreeën 4:14 – 5:10 willen we hier over nadenken.

Koffie na de dienst:
Na de morgendienst bent u/jij van harte welkom in De Rank. Daar staan dan Margriet Kooijman, Erik en Renske Donk en Geertje Overduin voor ons klaar met koffie, thee of fris.

Verkiezing ambtsdrager en enkelvoudige kandidaatstelling:
We zijn dankbaar en blij dat, voor de vacatures van de ambten met een bepaalde opdracht, de volgende broeders hebben aangegeven hun kandidaatstelling in overweging te willen nemen:

Voor de vacature van jeugdouderling 12-, Bart van Genderen; voor de vacature van ouderling-scriba, Jan Hakkesteegt; voor de vacature van jeugdouderling 12+, Ronald Overduin en voor de vacature van jeugddiaken, Peterjan Schakel.

Genoemde broeders hebben tot uiterlijk zaterdag 13 april de gelegenheid hun besluit kenbaar te maken.

Voor de vacature van wijkouderling bleek het, met de benaderde broeders, helaas niet mogelijk om tot een dubbeltal te komen.

Deze week heeft de kerkenraad opnieuw een dubbeltal opgesteld, maar kon nog niet in de kopij van de Zaaier worden meegenomen. De geplande datum voor de verkiezing van een wijkouderling is op donderdag 18 april om 19.30 uur in de kerk. Laten we bidden voor de genoemde broeders en ook voor het verdere verloop van de verkiezing voor een wijkouderling.

Mannenvereniging:
D.V. woensdag 17 april komen wij weer bij elkaar in De Rank.
We beginnen om 9.45 uur en sluiten de ochtend rond 11.30 uur af. De inleider is ds. J. Holtslag en zijn inleiding gaat over Genesis 15.

Gebedskring:
op D.V. dinsdag 16 april komen wij weer bij elkaar. Van harte welkom om 20.15 uur in zaal 2 van De Rank om mee te bidden voor kerk (wereldwijd) en samenleving.

Tijdens het werk in de gemeente heeft ds. Menkveld een gift van 10 euro en één van 20 euro ontvangen voor de kerk. Hartelijk dank daarvoor.

Kopij ‘Zaaier’:  Graag de kopij voor De Zaaier uiterlijk maandagavond 15 april vóór 18.00 uur mailen naar: zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399).

Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 1) Diaconie 2)  Kerk 3) Inventaris en onderhoud gebouwen.

Zendingsbussen: deze zijn in de maanden maart en april bestemd voor het project Fundación Genesis (om dakloze ouderen een thuis te geven) in Costa Rica.

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst bellen. Zondag 14 april kunt u bellen naar G. Schmidt (06-17198227) ochtenddienst en H. v.d. Boomgaard (654930) avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet: 14-4: Ivonne Duijm en Rinie Groeneveld. 21-4: Sascha en Miranda Romeijn.

Gastheer/Gastvrouw: 14-4: ochtend: Arnella van de Sande en Gerwold Verspui.  Avond: Jan en Gerry van Wijngaarden. 21-4: ochtend: Bartje en Hidde de Boer, Avond: Marijke Dijksman en Arie van Houwelingen.

Crèche 0-3 jaar: 14-4: Margriet Kooijman, Gerdiene Kwakernaak, Anne Holtslag en Jasmijn in ’t Veld. 21-4: Annemarie Harrewijn, Marieke de Ruiter, Esmee in ’t Veld en Linde Koekoek.

Bijbelcrèche: 14-4: Diana Erkelens en Boaz Donk. 21-4: Martijn Visser en Marieke de Groot.

WIJK OOST / WIJK WEST

Jubileum Henk en Annemien Hardendood (Van Delftstraat 18, 3381 BH) zijn DV donderdag 18 april 2024 50 jaar getrouwd. Een mijlpaal die met dank aan de bewarende hand van God gevierd mag worden, samen met hun dochters Maria, Lidewij en Dingena. We denken ook aan hun zoon Willem-Jasper, die op 19 juni 2021 is overleden. Tijdens hun huwelijk hebben zij ook verder het nodige meegemaakt. Een dochter en een zoon die – door lichamelijke/geestelijke beperkingen – niet thuis konden blijven wonen. In 2018 kreeg Henk een lichte beroerte. Toch hebben ze samen ook het nodige werk verzet in onze gemeente. Een aantal jaren als kostersechtpaar. Henk als lid van de commissie van bijstand van de Kerkrentmeesters. Als gemeente feliciteren we hen van harte en wensen hen Gods zegen toe.

Meeleven: Als gemeente leven we mee met Marrie den Uil (Van Brederodestraat 71, 3381BB), nadat zij vorige week onverwacht met spoed geopereerd moest worden, omdat een tumor haar darmen had geperforeerd. We vragen om Gods bescherming en genezing voor haar en zijn ondersteuning voor haar, Klaas en hun kinderen en kleinkinderen.

Vanuit de pastorie: Het winterwerk is afgelopen en de lente lijkt steeds meer door te breken. Tijd om te genieten van Gods schepping, maar ook om zorg te dragen voor die schepping in de grote en kleine keuzes die we maken. Zodat we ook in ons rentmeesterschap goede en getrouwe dienaren mogen zijn.

Hartelijke groeten, Ds. J.H. Menkveld