Zondag 9 juli:

Zondag 16 juli:
09.30 uur:  ds. J. Holtslag
18.30 uur:  ds. J. Bogerd, Ermelo

In de morgendienst van zondag 16 juli lezen we uit Handelingen 17:15-34. We ontmoeten Paulus in Athene en leren met andere ogen te kijken naar de dingen om ons heen.

Presentatie Fam. Bijkerk uit Suriname:
Deze zondag (9 juli) is de familie Bijkerk aanwezig in de morgendienst voor een kort dankwoord. Na de dienst zullen zij in De Rank (evenals in 2017) een presentatie geven over hun werk voor SZOS (Stichting Zendingsondersteuning Suriname). Sinds hun vertrek in 2011 ondersteunen wij jaarlijks hun werk via de diaconie. Andy Bijkerk is piloot bij de MAF-Suriname om zieken te vervoeren vanaf moeilijk bereikbare plaatsen. Daarnaast zoekt het gezin Bijkerk mogelijkheden om in de woon- en leefomgeving het Evangelie te verkondigen. Zijn vrouw Jacoline geeft o.a. studies over vrouw-zijn op de Bijbelschool WEEJO en bezoekt vrouwen in de gevangenis. Na de dienst bent u van harte welkom voor een kennismaking in De Rank. Zij zullen een korte presentatie houden en er is zeker ook ruimte voor ontmoeting. Meer informatie zie www.szos.nl

Zendingsbussen:
De opbrengst van de zendingsbussen is in juli en augustus bestemd voor duurzame gemeenschapsontwikkeling in Ethiopië. In het westen van Ethiopië kunnen veel mensen nauwelijks rondkomen. Met dit project willen we het leven van de vele kleine boeren verbeteren door landbouwtraining, betere watervoorziening, de aanschaf van kleinvee en het opzetten van spaargroepen. In het gebied wonen nauwelijks christenen. Evangelisten delen met de betrokkenen ook het Evangelie. Zo gaat Woord en daad hier op een mooie manier hand in hand.

Kopij ‘Zaaier’:
Graag uiterlijk maandag  17 juli a.s. vóór 18.00 uur mailen naar  zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl. In verband met de zomervakantie verschijnt “De Zaaier” vrijdag 21 juli voor twee weken. Wilt u hier rekening mee houden i.v.m. aanleveren van kopij.

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399)

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 9 juli:
1) Diaconie, voor leefgemeenschap Zilt
2) Kerk
3) Inventaris en onderhoud gebouwen.

16 juli:
1) Dabar
2)  Kerk.

Zendingsbussen in juli en augustus bestemd voor:  duurzame gemeenschapsontwikkeling in Ethiopië.

Kerkauto:
Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst op zondag 9 juli bellen naar A. Korevaar (652172) ochtend- en avonddienst.
Op zondag 16 juli kunt u bellen naar H. v.d. Boomgaard (654930) ochtend- en avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet:
9 juli: Fam. Verspuij-Noordergraaf.
16 juli: Fam. Stam-Prins.

Gastheer/Gastvrouw:
9 juli: ochtend: Arnelle van der Sande en Sjanie Bouter; avond: Pim en Tineke Vollmüller.
16 juli: ochtend: Rian Faro en Gerwold Verspui; avond: Annemarie Verspuij en Arie van Houwelingen.

Crèche 0-3 jaar:
9 juli: Eline Boer, Mirthe van Houwelingen, Berit Donk.
16 juli: Anita Ooms, Renate Bouter en Floortje Bood.
23 juli: Annelies Klop, Imke van Houwelingen, Jasmijn in ’t Veld.

Bijbelcrèche:
9 juli: Willise van der Vlies en Ilvie de Jong.
16 juli: Laura Holtslag en Marieke de Groot.
23 juli: Lianne van Oenen en Lotte den Besten.

WIJK OOST/WEST

Huwelijksjubileum:
Op 19 juli hopen Gerard en Nettie Baan – den Boer (Willem de Zwijgerlaan 23) 60 jaar getrouwd te zijn. Van harte willen we jullie samen met kinderen en kleinkinderen feliciteren met dit jubileum. Gods zegen en nabijheid toegewenst. De Heere is getrouw. Hij zal het ook doen.

Afgelopen vrijdag is Arie de Bruin (Drijverschuit 42, 3371 VA) in het ziekenhuis van Breda aan zijn hart geopereerd. Er is grote dankbaarheid dat de operatie goed is verlopen. De hoop en verwachting is dat hij deze week weer thuis mag komen.

Erik de Graaff (Dorpsstraat 96, 3381AH) zal deze week de uitslag krijgen van de onderzoeken die hij gehad heeft. We bidden voor hem om Gods zegen en kracht.

Deze week verblijf ik met andere gemeenteleden en mensen uit de streek in de Franse Alpen. Naast het beklimmen van de cols verdiepen we ons in de brief van Paulus aan de Filippenzen. Een mooie brief die aanspreekt. Op de zondag hebben we gelezen over Paulus’ komst in Filippi. Zondag 16 juli wil ik met u lezen over zijn komst in Athene. Een Schriftgedeelte dat ik op 12 juli 1998 in Pernis gelezen heb.