Zondag 20 augustus:

09.30 uur:  ds. J.H. Menkveld

18.30 uur:  ds. H.J.P. de Pater, Nieuwegein

Bij de diensten: zondagochtend lezen we Psalm 46. Een Psalm over de geborgenheid die we bij God kunnen vinden. Bij Hem is er echte vrede en rust. Staak de strijd!

Maandsluiting ‘Bredero’s Hof: Ds. J.H. Menkveld zal op vrijdagavond 25 augustus de maandsluiting in ‘Bredero’s Hof’ verzorgen, aanvang 19.00 uur.

Gebedskalender: De nieuwe, papieren gebedskalender wordt zondag 27 augustus, uitgedeeld. De gebedskalender is ook op de website geplaatst en te lezen in Scipio;
’t kopje ‘gebedskalender’ aanklikken en daar staan voor 2 dagen gebeden.
Overgebleven exemplaren liggen in de Rank en onder de toren in de kerk.
De zendingscommissie heeft de eerste week ingevuld. Voor het aanleveren van :

Verantwoording : er is € 10 ontvangen als dank voor de bloemengroet.

Kopij ‘Zaaier’: : Graag uiterlijk maandag  21 augustus a.s. vóór 18.00 uur mailen naar  zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Afkondigingen: Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399)

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten: 1) Diaconie, bestemd voor Naar House    2) Kerk.

Zendingsbussen in juli en augustus bestemd voor:  duurzame gemeenschapsontwikkeling in Ethiopië.

Kerkauto: Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst op zondag 20 augustus bellen naar E. Erkelens (06-22539343) ochtenddienst en naar E. Donk (06-34573542) avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet: 20-8: Fam. Pesselse.

Gastheer/Gastvrouw: 20-8: ochtend: Dick en Yvonne Muilwijk.  Avond: Joop Troost en Siebold Freeke.

Gift: via ds. Menkveld een gift van 50 euro ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Crèche 0-3 jaar: 20-8: Annemieke Aalbers, Tanja Korevaar en Esmee Pierhagen.

27-8: Marije Dijkgraaf, Annemarie Harrewijn, Willise van der Vlies en Linda Koekoek.

Bijbelcrèche:  20-8: Dorine Dijksman en Boaz Donk.  27-8: Lidia Faro en Hadassa van Zuthem.

Belijdeniscatechese: dit seizoen start er ook weer belijdeniscatechese. Als je geïnteresseerd bent kom dan vooral vrijblijvend naar de eerste avond op 25 september om 20:00 in de Rank!

WIJK WEST EN OOST

Verhuizing: Per 19 augustus verhuizen Sascha en Miranda Romeijn naar de Arent van Gentstraat 14 (3381AA). We wensen heel veel zegen in hun nieuwe woning!

Meeleven: verschillende gemeenteleden zitten in een medisch traject. We noemen vaak de spannende piekmomenten, maar tussendoor zijn er ook veel weken dat het een kwestie is van afwachten en aansterken. De dagen kunnen dan ook wel eens lang zijn, zeker als de ziekte zwaar valt. We bidden om een zegen voor iedereen die zo geduld moet leren!

Vanuit de pastorie: het einde van de schoolvakanties is er al weer. We wensen alle kinderen en tieners veel plezier en zegen in het nieuwe schooljaar. In het bijzonder degenen die op een nieuwe school beginnen. En we zien uit naar een nieuw jaar, ook de nieuwe start van het winterwerk. Laten we met elkaar de schouders eronder zetten om te groeien naar Jezus voorbeeld, tot zegen van Giessenburg!

Groeten, Ds. J.H. Menkveld