Zondag 28 november:
09.30 uur: ds. L. Wüllschleger, Harderwijk
18.30 uur: ds. J. Holtslag

Zondagavond wil ik een begin maken met het lezen van het adventsevangelie. Allereerst de aankondiging van de geboorte van Johannes. Hoe is dit eigenlijk vanuit de ogen van Elizabet. U leest het in Lukas 1:1-25.

Open Focus avond:
Donderdag 9 december organiseren we de derde ‘Open Focus avond’ van 19:45 tot 21:30 in De Rank. Om 19:30 staat er koffie en thee voor u klaar. Na twee geslaagde avonden waarin we veel mensen hebben mogen ontmoeten, hopen we dat u allen ook deze keer weer aanwezig zult zijn. Ook hopen wij op u/jij die nog niet eerder zijn geweest! We verdiepen ons in het thema ‘VERWACHTING’. Klopt ons hart vol verwachting? ‘VERWACHTING’ is ook het thema uit de Focusdienst van 5 december en het vijfde hoofdstuk in het Focus Blok 0 boekje. Het is niet nodig om het boekje te gelezen of de dienst gevolgd te hebben. Ook zonder dat wordt het een mooie verwachtingsvolle en opbouwende avond. Weet u van harte welkom!

Als kanker je raakt:
’Als kanker je raakt’ organiseert naast regionale en landelijke ontmoetingsdagen online bijeenkomsten waar u ook van harte welkom bent:

Rouw: een netwerk van relaties: 8 december 2021 19.30-21.30 uur

Rouw: een terugblik met balans: 5 januari 2022 19.30-21.30 uur

Kanker en geloof: 12 januari 2022 10.00-12.00 uur

Rouw: een bron van zingeving: 26 januari 2022 19.30-21.30 uur

Rouw: een afscheid met gedenken: 16 februari 2022 19.30-21.30 uur

Wil jij / wilt u een online bijeenkomst volgen over rouw, over zin in leven of kanker en geloof? Stuur dan een mail naar info@alskankerjeraakt.nl

Kerstpost Giessen-Oudekerk:
U kunt dit jaar uw post door ons laten bezorgen voor € 0,50 per kaart. Goedkoop en u steunt een goed doel! De opbrengst is bestemd voor onderhoud van de kerk in Giessen-Oudekerk. De post wordt rondgebracht in Giessen-Oudekerk, Giessenburg, Hardinxveld-Giessendam, Ottoland, Goudriaan, Brandwijk, Molenaarsgraaf en Bleskensgraaf. U kunt de kaarten +(envelop met uw geld) inleveren tot 15 dec. bij: Wil den Toom, van Marlotstraat 35 of Sofie den Hartog, Bogerd 48. Info Liesbeth Heikoop: 0184-652032

Maandsluiting ‘Bredero’s Hof’:
Ds. J. Holtslag zal op vrijdagavond 26 november de maandsluiting verzorgen in ‘Bredero’s Hof’, aanvang 19.00 uur.

Gebedskring:
Dinsdagavond 30 november a.s. komt de gebedskring bij elkaar in de kerk, aanvang 20.15 uur. Een ieder is van harte welkom.

Oud Papier:
Op de 1e vrijdag van de maand, dit keer op 3 december a.s., wordt het oud papier weer bij u opgehaald. Aan de beurt zijn: Adriaan de Kuiper, Johan Bood, Gerard Kemkes, Kees Ouwerkerk, Willem Muilwijk, Nico de Bruijn, Harold Kool, Jasper den Toom & Chris van Veldhuizen.

Ontvangen via de bloemengroet €50,00 en via ouderling H. Glerum € 20,00. Hiervoor hartelijk dank.

Op vrijdag 26 november en 17 december is er weer de mogelijkheid om collectebonnen te kopen. Van 18.30 – 20.00 uur in de Rank.

De mogelijkheid om collectebonnen online te kopen blijft uiteraard ook mogelijk.

Kopij ‘Zaaier’:
Graag uiterlijk maandag 29 november a.s. vóór 18.00 uur mailen naar: zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl

Reservering ‘De Rank’: Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091

Collecten:
28/11 1. Diaconie; 2. Kerk

Wegbrengen Bloemengroet:
28/11 Fam. Korevaar- Harrewijn; 5/12 Fam. v.d. Vlies- van Genderen

Crèche 0-3 jaar:
28/11 Eline Boer, Linde van Houwelingen & Isa Zaal; 5/12 Alieke Kemkes, Renske Donk & Floortje Bood

Bijbelcrèche:
28/11 Diana Erkelens & Dorine Dijksman; 5/12 Thea Verspuij & Naomi de Jong

Gastvrouw/heer:
28/11 v.m. Herman & Corrie Visser, n.m. Lo Boer & Sjanie Bouter; 5/12 v.m. Adriaan & Marleen van Houwelingen, n.m. Theo Terlouw & Hanneke Hakkesteegt

WIJK OOST/WIJK WEST

In herinnering:
Slechts enkele dagen nadat ds. I. Hoornaar het bericht had ontvangen ernstig ziek te zijn, is hij in Christus ontslapen. Dinsdag 23 november is hij gestorven in de leeftijd van 73 jaar. Hij mocht het aardse voor het hemelse verruilen. Zoals hij het zelf zei: “Het wordt alleen nog maar mooier”. Hij had blijde hoop voor de toekomst.

Ds. Hoornaar kwam in 1989 vanuit Dirksland naar Giessenburg. Vanaf 30 april 1989 tot 25 september 1994 heeft hij de hervormde gemeente van Giessen-Nieuwkerk en Neder-Slingeland mogen dienen. Hij vertrok naar Harderwijk. Bijna vier jaar later ging hij met vervroegd emeritaat. Onze oud-predikant herinneren velen zich van de psalmen. Hier preekte hij graag uit en hier liet hij er veel van zingen tijdens de kerkdienst.

In onze voorbede gedenken we zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen.

Het correspondentieadres is Herderlaan 3, 3851BC, Ermelo

Er is grote dankbaarheid dat mw. Thea de Ruiter (Johan de Kreijstraat 19, 3381 DG) 18 november het ziekenhuis al weer heeft mogen verlaten. We hopen en bidden dat het goed mag blijven gaan en wensen haar Gods zegen toe.

Huwelijksjubileum:
Ed en Anja Bohré (Wetering 24, 3381 DL) zijn zaterdag 4 december 40 jaar getrouwd. Van harte willen we jullie feliciteren met dit jubileum en wensen we jullie Gods zegen toe voor de komende tijd.

Misschien had u er al erg in, maar we naderen al weer de adventsweken. Naar mijn beleving vliegt de tijd en laten we al weer snel het jaar 2021 achter ons. Een jaar dat geheel bepaald werd door corona. Of toch niet. Uiteindelijk is 2021 het jaar des Heeren. De tijden zijn in Zijn hand. Dit mogen we op weg naar kerst elkaar steeds voor ogen houden. Ons leven ligt in de doorboorde handen van onze Heere en Heiland. Hoe ras of traag de tijd ook gaat.

Met een hartelijke groet,
ds. J. Holtslag