Zondag 2 juli:
09.30 uur: ds. J. Riemersma, Ommen
18.30 uur: ds. M. Dubbelman, Hardinxveld-Giessendam

Na de dienst:
Na de morgendienst bent u van harte welkom in De Rank. Daar staan Willy Schmidt, Paula de Bruin en Ivonne Duijm voor u klaar met koffie, thee of fris.

Chadash:
Zaterdagnacht vertrekt de groep naar de Franse Alpen. Wielrenners uit Giessenburg, Schelluinen, Wijngaarden en Bleskensgraaf. Tijdens de week worden alpencols beklommen en verdiepen zij zich in de brief van Paulus aan de gemeente in Filippi. We zien uit naar een goede en gezegende week met goede gesprekken en ontmoetingen en met uitdagende beklimmingen. Dat het in alle opzichten gericht mag zijn naar boven.

Hiermee zal ds. Holtslag tot en met vrijdag afwezig zijn.

Sponsorwandeling Open Doors:
Zaterdagmorgen 9 september 2023 wordt in Giessenburg weer een ‘Women walk for Women’ sponsorwandeling georganiseerd voor het werk van Open Doors. Ontvangst vanaf 9.00 uur in De Rank. Om 9.15 uur hebben we een gezamenlijke opening en aansluitend start de wandeling van ong. 10 km. Langs de route zijn enkele stops. Bij terugkomst staat er een high-tea voor jou klaar.

Na aanmelding ontvang je meer informatie. Laat je sponsoren! Daarnaast vragen we van iedere deelnemer € 15,- inschrijfgeld. Ook meelopen voor dit goede doel? Meld je dan aan door te mailen naar wtw.giessenburg@gmail.com.

Werkgroep Giessenburg/Hardinxveld-Giessendam.

Boekwinkeltje:
zaterdag 1 juli zijn we weer extra open van 10.30-15.30 uur.

U bent van harte welkom in zaal 2 en 3 van “de Rank”, om in ons boekwinkeltje te snuffelen tussen onze grote collectie tweedehands boeken. Misschien wat extra boeken aanschaffen voor de vakantie! Er zijn boeken voor jong en oud, romans, hobbyboeken: sport, tuin, vakantie, historische- en kookboeken. Verder zijn we iedere vrijdag van 13.00-18.00 uur open.

Verantwoording:
Via ds. J. Holtslag is € 20,00 voor de kerk ontvangen. Hiervoor hartelijk dank.

Oud papier:
op vrijdagavond 7 juli wordt het oud papier weer bij u opgehaald. De chauffeurs en ophalers voor deze avond zijn Erik de Bruin, Arjan van der Vlist, Gerard Kemkes, Chris den Boer, Leo Harrewijn, Wouter Jan Smit, Jan van Wijgerden, Adriaan Korevaar en Kees Ouwerkerk.

Kopij ‘Zaaier’:
Graag uiterlijk maandag 3 juli a.s. vóór 18.00 uur mailen naar zaaierberichten@hervormdgiessenburg.nl. In verband met de zomervakantie verschijnt “De Zaaier” 7 juli voor twee weken. Wilt u hier rekening mee houden i.v.m. aanleveren van kopij.

Graag vóór zaterdagmiddag 13.00 uur bij de heer A. Overduin (scriba@hervormdgiessenburg.nl of tel. 652399)

Dit kan via de mail: rankreservering@hervormdgiessenburg.nl of tel. 06-37203091.

Collecten:
1) Diaconie, Youth for Christ Gorinchem;
2) Kerk.

Kerkauto:
Wilt u gebruik maken van de kerkauto dan kunt u uiterlijk drie kwartier voor aanvang van de dienst op zondag 2 juli bellen naar Fam. Kemkes (06-27536469) ochtend- en avonddienst.

Wegbrengen Bloemengroet:
2/7: Govert en Truus Verspui.
9/7: Fam. Verspuij-Noordergraaf.

Gastheer/Gastvrouw:
2/7: ochtend: Dick en Yvonne Muilwijk; avond: Marijke Dijksman en Annemarie Verspuij.

Crèche 0-3 jaar:
2/7 Margriet Kooiman, Karen Holtslag en Anne Holtslag;
9/7 Eline Boer, Mirthe van Houwelingen, Berit Donk.

Bijbelcrèche:
2/7: Christine Vink en Hadassa van Zuthem;
9/7: Willise van der Vlies en Ilvie de Jong.

Vakantie:
van 2-29 juli heb ik vakantie. De eerste week (tot 7 juli) kunt u mij in geval van uiterste nood wel bereiken, aangezien ds. Holtslag dan ook weg is, de weken daarna ben ik niet bereikbaar, dan kunt u met uw vragen of berichten terecht bij ds. Holtslag of de wijkouderling.

Vanuit de pastorie:
Mijn (en onze) vakantie nadert. Wat een voorrecht dat er in Nederland in is voorzien dat we ook perioden van rust krijgen in ons werk. Ik zie er persoonlijk naar uit om komende maand eens rustige de vele nieuwe indrukken en verhalen van het afgelopen jaar te verwerken, maar ook om nieuwe energie en inspiratie op te doen voor het werk dat komt! Ik wens ook alle anderen die de komende weken vrij hebben een goede en gezegende tijd toe!

Hartelijke groeten, Ds. J. Menkveld

Bij Tineke Vollmüller (Bogerd 8, 3381 DA) is een uitzonderlijke vorm van darmkanker geconstateerd. Ze kan geopereerd worden, maar voorafgaand zal zij een therapie in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis (Amsterdam) ondergaan. Hier zijn zeer goede resultaten mee gehaald. We bidden voor haar om Gods zegen en nabijheid.

Het was afgelopen zondag een bijzondere dag. Allereerst ’s morgens de belijdenisdienst in Giessen-Oudekerk mogen leiden en ’s avonds de dienst met voortzetting en dankzegging Heilig Avondmaal. Wat een zegen mag er zo ervaren worden. Dankbaarheid overheerst. Zoals gezegd in de preek is dit niet een enkel moment, maar iets dat voortgaat. Dagelijks de Heere danken voor zijn zegen en genade.

Met een hartelijke groet,
ds. J. Holtslag