Inzameling voor voedselbank
Jaarlijks houden we voor kerst een inzameling voor de voedselbank van Giessenlanden-Zedrik. Dat wordt eveneens door diverse gemeenten om ons heen gedaan.
Waar wij in vele gevallen (meer dan) genoeg hebben zijn er ook inwoners, die zich in geheel andere situaties bevinden. De voedselbank heeft ongeveer 200 bewoners op de lijst staan die leven onder de armoedegrens. Daarvoor gaan we in december twee acties houden.

Inzamelen DE waardepunten
We verzamelen weer graag de D.E. punten van koffie en thee. Voor elke 600 punten krijgt de voedselbank een gratis pak koffie om uit te delen bij de pakketten. Voor de inlevering van de DE waardepunten is het verzoek om deze gesorteerd in stapeltjes/enveloppen met vermelding van aantal punten in te leveren. Dat scheelt heel veel tijd bij de verwerking van alle bonnen. De bonnen kunnen worden ingeleverd op de hieronder genoemde plaatsen. Bij de plaatselijke Albert Hein staat eveneens een grote doos.

Inzamelen voor kerstpakketten
Voor de kerstpakketten zijn producten met een goede houdbaarheid zeer welkom. O.a. kunt u denken aan: blikje fruit of vis, soep, jam, appelmoes, runderknakworst, smack, rijst, macaroni (kleine pakjes), een blikje ragout, koffie of dergelijke. Inleveren kan vanaf vrijdag, 3 december tot uiterlijk 13 december tot 10.00 uur, in de Rank of in dozen bij de ingang onder de kerktoren. I.v.m. de coronabeperkingen kunt u bijdragen ook afgeven bij diaken Jan Verspuij, Bovenkerkseweg 3a of diaken Erik Donk, Lijnbaan 17.
Voor de inlevering staan dozen of kratten klaar. Meer informatie over de voedselbank vindt u op www.voedselbankgiessenlanden-zederik.nl.
Van harte aanbevolen namens de diaconie.